fredag, oktober 4

NY 2013 del 1.....

 
 
Clownen i familjen...Amsterdam. Vi flög Lkpg-Amsterdam igen
sen vidare till NY,  guld värt att slippa ta sig till Arlanda...
 

 
 
State of Liberty
Nära kom jag med mitt stora objektiv, Battery Park...
 
 

 
 
Mina fina killar..Guld värda.
 

 
 
Min favorit flagga...
 

 
 
Nya byggnaderna efter Twin Tower, vänster med torn
 och höger där den speglar sig i...
 

 
 
South Tower
 

 
 
Christopher träffade jag när jag var Au-pair i Los Angeles, tyvärr
 omkom han i 9/11 och jag kände verkligen att jag ville se hans namn...
 

 
 
Ludde Ludd poserar i North Tower...
 

 
 
Wall Street...
 



Tyvärr hade dom inte den vanliga amerikanska
flaggan utan någon reklam denna gång...

 
 
Hello!


Har lite svårt att komma tillbaka till svenska hihi, näevars...Tillbaka i Sverige efter 5 intensiva nätter- 6 dagar i NY med make och 2 barn.

Jag kom aldrig i fas därborta denna gång och är inte i fas ännu. Jaha nu har man klarat av sin 4:e gång i NY och jag måste nog klappa mig på axeln att jag är guidens drottning.  

Nästa gång jag åker så behöver jag iaf inte se några sevärdigheter utan bara njuta av god mat och vandra omkring. För vandra det gör man!!! Vara fancy och åka runt i taxi det är inget för mig. Här skall allt ses till fots bara så att ni vet det. Och fancy restauranger det behövs inte det heller....

Näe NY skall det ses som vanligt hederligt fotfolk....

Ja trött är jag men vi har haft det fantastiskt, med härligt väder och trevliga människor...

Del 2 , 3 kommer:))) Men börjar med några bilder...


Natti natti...
 
 
kramkram Anne

7 kommentarer:

Lena - gott för själen sa...

Åååh vad härligt! Man måste älska den staden! Längtar så att få komma tillbaka.

Kram Lena

Jenny sa...

Oooo, så mycket fina bilder! Jag ska göra min första resa dit nästa år, mellanlanda ett par dagar innan jag drar till Chicago där dottern befinner sig som au-pair!
Tydligen en väldigt fin stad det med!
Ha en supermysig helg, här regnar det och jag ska trängas med alla andra på Hem&villamässan, självklart blir det lite chokladmässa också.
Kram Jenny

Carola sa...

vaddå?!?! att jag skulla vara avis? hmpff...

KRAM! :)

LiseLotte sa...

Många minnen som poppar upp nu. Ja du trava gör man verkligen. Borde ha en stegräknare med sig ;-)

HOUSE of ADELA sa...

Guuud vilka underbara bilder!!
Jag vill dit så det skriker i kroppen!:)

Kramar snygging!
Adela

Life´s Silverlining and I sa...

Gud vad häftigt! Så fina killar du har. Kan förstå ni haft det bara underbart där till fots:) Kram Nilla

Mamma C sa...

Vilka bilder, förstår att det varit en magisk resa.
Kram Mamma C