söndag, december 2

1:a ljuset tänt...

 
Ljusstake från House Doctor hos Tulipa,
Kulor LOVE från Day Home hos Blackballon
 

 
Ljusstake från Ylva Skarp, fyndad från förra året till halva priset:)
 


 
Krossad Turkisk Peppar, mums
 


Oj vad jag stökar här hemma, försöker få fram lite julsaker i hemmet till en "liten aktivitet" på torsdag eftermiddag:)))). Brasan sprakar i kakelugnen i köket och samtidigt försöker jag fixa lite Rocky Road, det bästa:) , lite lakritskola med choklad och havssalt och diverse till en aktivitet 2:a advent. Mycket aktiviteter här hihi....

Och nu måste jag visst laga lunch!!! Tänk om man bara kunde ta ett piller ibland så man slapp laga eländet:))

Nu ska jag baka bullar med saffran och mandelmassa så familjen får rykande varma färska till fikat.


Kramkram Anne

8 kommentarer:

Grodmamman sa...

Här ska det också bakas i em, lussekatter och saffransbiscotti är tanken.
Pyntar lite efter hand, orkar inte stressa med det.
Ha en fortsatt fin första advent!
Grattis till sonen också!
Kram

mig&mitthem sa...

Låter som om du haft en mysig & mumsig första advent. Längtar tills vårt kök behagar stå klart...då vill jag också göra rocky road mm. Krams m

Anonym sa...

Vilken härlig dag!!! Fints med LOVE i ljusstaken<3 kram

Lantligt i Smultronbacken sa...

Ohh, det lät som en perfekt och framförallt GOD dag. Jag måste nog göra lite lakritsknäck till veckan då lakritskolan tog slut här hemma.

Kram Teres

Helenas enkla vardag sa...

Skulle verkligen vilja ha din ylva skarp ljusstake!!! Dessutom hittar jag inte min ljusstake, hur nu den kan försvinna! Ja ett piller skulle jag önska ibland också! Den där lakritskolan verkar ju supergod, kommer du ägga ut receptet!
Kram Helena

mitt liv som jag sa...

Oj vad du har stått i!

Älskar ljusstaken med kulorna, så snygg!

Kram Jennifer

Mamma C sa...

Många järn i elden hos dig. Ljusstaken är jättefin.
Kram Mamma C

Välkommen Hem! sa...

Jamen du! Duktiga dej! Vad du har stått i och hållit på idag! Hoppas du fick en härlig 1-a Advent.
Kram, Judita