måndag, mars 7

Dressingroom, Walk in closet..Eller vad man skall kalla det


Favorit, bild hämtad från nätet


Bild hämtad från nätet


Bild hämtad från nätet


Hallå! Idag är det mindre soligt och blåsigt här, huuuuu vad trist när det var så fint igår. Ja ordning och reda vill väl alla ha i sin garderob:)...Vi lever fortfarande i blåa Ikeapåsar, mindre kul kan jag säga. Men nu har vi äntligen delat av det stora allrummet i källaren, ett rum till alla barn och ett rum till mamma, hihi hm och makens och barnens kläder. Det kommer inte att bli så fancy som på bilderna men rummet är nymålat, Elfa inredning uppsatt på 2 av 3 väggar, sista blir idag. Vi sätter en dörr så att vi inte får in en massa damm och därav blir det inga skjutdörrar eller garderobsdörrar utan man kommer att se alla kläder när man kommer in. Jag vill ha en stoooor mysig matta och en fin fotpall där inne mitt på golvet och självklart en spegel. Ytterkläder och skor kommer att få ett litet mindre utrymme där det idag står en oljepanna som skall tas bort i vår. Att få ordning på kläderna är nr 1 och sedan följer det andra känns det som. Ni skall veta att det var skönt att få hänga upp sina kläder igår. Idag har kommunen varit och mätt vår tomtgräns så att vi kan sätta staket för Millie och så att vi inte snor grannens tom fast hon tyckte att vi skulle göra det hihi....

Kram Anne

17 kommentarer:

Madame Vit sa...

Skulle inte vara helt fel med ett dressing room, fast jag känner mig själv och det skulle bli ett BERG av kläder på golvet =(( Syns det inte finns det inte haha =)
Härligt med en stor tomt, snällt av grannen =)
Hoppas det gått bra med bilen, läste ditt tidigare inlägg. Hoppas den personen sover riktigt dåligt!!

Kram Fia

Birgitta sa...

En liten hälsning till "solloppan" från ett grått och kyligt Värmland. Tänk om man hade så fint dressingroom som du visar på bilderna.
Kramisar Birgitta

Nilla Q sa...

Åh, tänk om man kunde ha så där stort och fint till sina kläder. Och TÄNK om man kunde ha den ordningen på sina kläder....

Ha en skön måndagskväll!

Kram Pernilla

Herman Grans ♥ sa...

Skulle gjeerne hatt walk-in closet ja! Fine inspirasjonsbilder :)

H A J sa...

Skönt att få ordning på kläderna! Skulle också vilja ha ett helt rum för detta ändamål. Men då får vi nog bygga till...
Inget bord är utvalt ännu. Hur svårt kan det vara?
Kramar
Jenny :)

HEMLÄNGTAN sa...

Kan verkligen tänka mig att det är skönt att få upp kläderna. Det är inte kul att leva ur banankartonger och påsar.
Helt underbart att ni har utrymmet för dressingroom. Jag blir såååå avundssjuk. Det är något som jag verkligen saknar här.

Hoppas allt är fint med dig!
Kram, Jenny

Smultron på ett strå sa...

Det låter som att du kommer att få en underbar walk-in-closet (eller klädkammare som jag som är lite gammaldags säger ibland...) Härligt att få ordning och reda!//kram maria

mammaxtre sa...

Vad skönt det ska bli för er att få ordning på kläderna. Jag vet vet jag pratar om :-)

Carin sa...

Hallå vännen! Jaaa.... Det var ju det... Om det är positivt eller negativt med en fjortis... Hi hi... Än så länge går det rätt bra... ;-) Dom är riktiga fotbollsnördar, Fille och hans kompisar, så träningen upptar ganska mycket tid! :D Vilket jag är VÄLDIGT glad för!!! Dom har precis bytt klubb och är VÄLDIGT upp i detta just nu... Han är precis hemkommen från kvällens träning...

Hade inte tackat nej till någon av dina garderobsalternativ... He he... Vår walk-in-closet är i STORT behov av renovering, då vi fick en läcka i taket där för två år sedan... Taket blev tätat, men invändigt har vi inte fixat... Suck... Har fokuserat på sånt som är roligare, som att byta kök tex.! :D

Ha en skön kväll! Kraaam Carin

a piece of happiness sa...

Ja vi är inne i förråd/källare renovering just nu. Men vi betar oss upp i kåken. Vi har ju sovrummet uppe i allrummet egentligen. Så vi funderar på att smacka upp en garderob längs hela väggen på ena sidan. Så där rök "walk-in" det blir mer "walk-along" hi hi

Mamma C sa...

Vem vill inte ha en stoooor garderob att bara traska runt i. Kanske det skulle bli lite snabbare srykt och upphängt.
Kram mamma C

TIDSOPTIMISTEN sa...

Härligt med ett dressingroom, varje kvinnas dröm antar jag ;) Skall bli spännande att få se när det är klart.

Kram F

Mina drömmars hus sa...

Härliga bilder.
Jadu, klädkammaren har fått ett nytt namn, walk in closet. När vi gjorde en utbyggnad till huset, skrev vi klädkammare på ritningen, idag skulle det nog ha stått WIC.
Lycka till med projektet.
AC

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Men så underbart å ha ett sånt fint rum..vill ha!!!
Skönt för er att få ordning på era kläder:)

Önskar dig en fiin dag
Kram Susanne

Anonym sa...

Hej igen! Lyxigt härligt med dressing room. Kika gärna in på min nya blogg. /Sofia

Fröken Tindra sa...

Härligt med ordning på kläderna!
Var det dyrt att få tomten utsatt?
Kram!

Hemmalycka sa...

Raring, you are so lucky <3