tisdag, oktober 5

My new house ♥♥♥♥

Här kommer en bild sett från gatan med huvudingången...Huset är så högt, känner mig verkligen liten när jag står där, hm ja inte är jag ju så lång 1.63 men ändå.  Någon gång kanske vi bygger in trappan och gör en inglasad veranda så att hallen blir stor!! Jag är så kär i mina nya fönster, här blir det INGA gardiner, näpp. Har faktiskt inga nu heller i mitt gamla hus för dom fönstrena är så vackra med gammalt glas så att det är synd att gömma dom. Har verkligen haft pippi på gardiner genom åren:) Jag har sytt och sytt, bytt och bytt. Känner ni igen er? Hittade ett kort på gardiner vi hade i vår lägenhet, herregud lila ballonggardiner och jag som inte ens gillar lila hihi......Tog en paus i jobbandet, kaffepaus jag som inte ens dricker kaffe. Hoppas att ni får en bra tisdag. Här är det simm senare för Ludde, matlagning, föräldraråd & packning och lite bloggande och DH premiär som man def inte får missa. Maken skall nog till nya huset. Han brinner för detta, skulle nog helst vilja vara där hela dagarna.

Stor kram Anne

41 kommentarer:

Hemmalycka sa...

Grattis igen till ert underbart vackra hus där ni säkerligen kommer att stortrivas. När är huset byggt?
Visst är det konstigt hur man inredde förr om åren men då tyckte man ju att det var fint, konstigt :).
Kram hela dan
Åsa

Rikke sa...

Åh så fint!!
Grattis:)

Lilla gårdshuset sa...

Vilket hus! Och fönstrena är underbara, med det har jag skrivit i tidigare kommentar *blink*.

Haha för dessa ballonggardiner. Jag minns att jag hade aprikosa. Bläk!

Kramis/Heléne

Jenny sa...

Underbara fönster (ja hela huset är superfint!!), förstår att du inte vill ha gardiner i dem:)

Ser fram emot fler bilder från ert nya hem här på bloggen!

Ha en trevlig kväll!

Kraam Jenny

Grodmamman sa...

Har också haft ballonggardiner, fast vita!;) Här har vi inte så vackra fönster som ni får i nya huset, så här behövs det gardiner.
Grattis till ert nya vackra hus, är faktiskt ganska avundsjuk på det!;)
Kram

Angelica sa...

Åh jag förstår varför du är kär!!! Jättevackert hus - som en dröm! Vad roligt att få pyssla och greja och så klart att du ska skippa gardinerna! Jag har aldrig varit speciellt glad för gardiner, älskar stora öppna fönster så hela hemmet strålar av ljus!

Ha en underbar tisdag, sötis!

Kraaaaaaaaaam från Mallorca!

Camilla sa...

Ha ha - jag hade aprikosa ballongpuffar i fönstren:)

Huset är bedårande vackert Anne - förstår att ni helst flyttar in NU:)

Ha en mysig afton med alla aktiviteter - min kväll skall tillbringas framför symaskinen. Lät inte det präktigt och duktigt så säg...Skall sy lite nya puffgardiner tror jag:)

Kraaam!

Linruz sa...

Raring du måste hojjta till när du är där, så att jag kan komma farandes på cykeln och inspektera.
Kram kram Lina

Anneli Stålberg sa...

Grattis till ett fantastiskt vackert hus!

Anisis sa...

Åh, vad inspirerande att höra din lycka över huset! Det är ett jättefint hus och jag ser fram emot fler bilder från det både interiört och exteriört ! Fiiiint! Kram Anna

Fröken Grön sa...

Förstår "gubben" din, - vem skulle inte vilja vara i det där fina huset?! När går flyttlasset?
Gardiner, ja. Vi har visserligen hissgardiner i vårt lilla hus, men jag är den typen som sätter upp gardiner och så blir de sittande i flera år. Annat är det med min kära mor, - hon har pippi på gardiner och byter stup i kvarten. Alla är vi olika!

alegni sa...

det där huset är bara så fantastiskt, anne! jag skulle skaffa luftmadrasser och slå läger på köksgolvet direkt ;)
kram
ingela

VITA NYANSER sa...

Hej!

Sååå fint ert hus är! Och fönstren, håller helt med, underbara!!! Känner igen det där med gardiner, har varit likadan, tills nu, bara vita rullgardiner, har haft lila en gång i tiden jag med = ). Ballonggardinernas tid ...hi,hi...ja, strykstärkelse i massor gick det åt och lite vadd = )!!! Vilka tider, tur att utvecklingen går framåt = )!

Ha det bra!
Kram L-L

Jannicke sa...

veldig koselig hus!! Klem J.

Tigris Predikantan sa...

Mer som ett slott?
:)

hemma hos lilla mej sa...

Grattis till ert underbara vackra hus.Bara så fint.Vilka underbara fönster.Önskar dej en skön kväll kram Rita ♥

StrandviksVillan sa...

Ser verkligen fantastiskt ut och det ska bli så kul att få se bilder sen när ni flyttat in!!

Lauras gård sa...

Så fint huset är! Det ska bli kul att se fler bilder från det. Jag förstår att din man vill vara där hela tiden! Kram Stina

HEMLÄNGTAN sa...

Wow säger jag bara! Ert hus är ju bara så fint. Förstår din man, jag skulle också vilja vara där hela dagarna.
Ni verkar ha fullt upp som vanligt. Hoppas ni får lite vila snart!

Kram, Jenny

H A J sa...

Halloj!
Grattis till nya fin fina huset!!
Bråda dagar nu antar jag! Ska bli kul att i IRL.
Har också haft puffgardiner - mossgröna i chinsat tyg.....
Kram kram
Jenny

LOPPISLIV sa...

Gratulerar till ert helt underbara hus, så fina fönster, dem hade jag inte heller gömt bakom gardiner. Och vem minns inte ballonggardiner, fniss, jag fyllde mina med plastpåsar så de skulle vara riktigt fluggiga, oj det var längesen nu men visst minns man dessa inredningsflugor som man gillade så mycket...då :-) vissa saker gör snabb sorti ut medan annat består, konstigt!! Måste vara härligt med ett hus som har alla rätta detaljerna, kakelugn, vackra fönster, dörrar och trägolv....wow vilket drömhus ni har!! förresten är det månne en gordonsetter jag ser? Vi har en irländsksetter här hemma hos oss. Kram Paula

A House With A View sa...

Men oj vilket superfint hus, ser så vackert och inbjudande ut! Grattis! Gissar att ni kommer att trivas där! Ser så fram emot och hoppas på bilder från huset!

Kramizar från aka

Carin sa...

Hallå vännen!!!
Ser helt fab. ut!!! Verkligen!

Gardiner... Ja herregud... I Finabo är det oxå sparsamt med tyg... Hi hi... Har nog blivit mättad! :D Precis som färg och mönster.... Vi satt på kursen i kväll som just handlade om färgsättning och jag berättade om mitt föräldrahem som var byggt 1974... Du kan ju bara försöka GISSA hur det såg ut!
Kraaaam Carin

HOUSE of ADELA sa...

Underbart hus, så fint!! Fönstren är superfina utan gardiner, håller med dig helt och fullt om att du inga ska ha!=)

Kram
Adela

Carin sa...

Klart att vi måste försöka få till en date darling, när du är i "trakterna"!!! :D

Ha en stålande dag! Kraaam Carin

Camilla sa...

Nä, det blev inga puffgardiner vid symaskinen igår...jag la mej i soffan i stället. Filuren i magen tröttar ut den här gamla mamman:)

Ha en skön onsdag raring!

Therése sa...

Det ser jättefint ut, förstår att ni ser fram emot att flytta in.

Jo konstig inredning har även jag haft i mina dagar... hu säger jag bara! ;-)

Kram Therése

Annelie Johnsson sa...

Åh vad kul, förstår att tankarna snurrar på allt man vill fixa och dona med....


Kram♥

Fru Fly * Heidi sa...

Gratulerer så mye, det ser utrolig vakkert ut! Gleder meg til å se mer!:) Ha en fin dag! Klem Heidi

♥ Fyra årstider sa...

Hotell frukost serveras kl 7 och ingen Sofia och Lotta som snarkar tack:)
Kram Lotta

Anna sa...

Längesedan jag var in, hade missat nya huset. Vilket underbart hus! Fin röd färg och undeeeerbara fönster. Hoppas ni kommer att stormtrivas.

Kram.

Anonym sa...

An outstanding share! I've just forwarded this onto a friend who has been doing a little research on this. And he in fact bought me breakfast because I stumbled upon it for him... lol. So let me reword this.... Thanks for the meal!! But yeah, thanks for spending the time to discuss this matter here on your web page.

my website: women's stuhrling watches

Anonym sa...

Fantastic goods from you, man. I have understand your stuff previous
to and you are just extremely wonderful. I really like what you've acquired here, really like what you are stating and the way in which you say it. You make it entertaining and you still care for to keep it smart. I can not wait to read far more from you. This is actually a wonderful site.

Feel free to visit my web site ... www.moodlesocial.com

Anonym sa...

Write more, thats all I have to say. Literally, it seems as though you relied on the video to
make your point. You definitely know what youre talking about, why throw away your
intelligence on just posting videos to your weblog when you could
be giving us something informative to read?

my site: ms office home business

Anonym sa...

Heya i am for the first time here. I came across this board and I find It really useful & it
helped me out a lot. I hope to give something
back and aid others like you aided me.

Review my web site - Armitron Watches

Anonym sa...

Good day! This is kind of off topic but I need some advice from
an established blog. Is it difficult to set up your own blog?

I'm not very techincal but I can figure things out pretty fast. I'm thinking about setting
up my own but I'm not sure where to begin. Do you have any ideas or suggestions? With thanks

my site: victorinox watches for men

Anonym sa...

Very nice post. I just stumbled upon your blog and wished to say
that I have really loved surfing around your blog posts.
After all I'll be subscribing in your feed and I am hoping you write again soon!

my webpage: Akribos Xxiv For Women

Anonym sa...

Its such as you read my mind! You appear to know
so much approximately this, like you wrote the e book in it or
something. I believe that you just could do
with a few p.c. to force the message house a bit, but other than that,
this is wonderful blog. A great read. I'll definitely be back.

Visit my page ... remote control vehicles

Anonym sa...

This site was... how do I say it? Relevant!!

Finally I've found something that helped me. Thanks!

my blog ... womens victorinox watches

Anonym sa...

Hello, every time i used to check blog posts here
early in the break of day, because i like to find
out more and more.

my blog ... relic watch for women

Anonym sa...

Hey there, I think your blog might be having browser compatibility issues.
When I look at your blog site in Ie, it looks fine but when opening in Internet Explorer,
it has some overlapping. I just wanted to give
you a quick heads up! Other then that, terrific blog!


Check out my homepage; akribos watches for women