söndag, december 20

Det är så härligt......





Att plocka upp sina julsaker från kartongerna som man glömmer från år till år vad man har i dom. I alla fall gör jag det, kanske har med åldern att göra hihi......
Hade tänkt i år att inte försöka känna mig stressad inför julen, men hur jag än bär mig åt så är jag inte i fas. Men det blir en jul ändå i slutänden...Barnen och maken är ute i pulkabacken. Körde ut barnen, trött på att dom är inne hela tiden. Hoppas att ni har en bra söndag och får mycket gjort. Vi skall ut i julruschen i sen timma, jag skall iväg och klippa 4 tassar hos vänner och ge mig på revbenen.....
Kram Anne





21 kommentarer:

Anna-Malin sa...

hej anne!

jo, här har barnen också varit i pulkabacken. nästan lika bra som julafton för dessa "skånska" barn..

i fas är det svårt att vara i dessa tider...men som du säger, det blir jul ändå. och det brukar ju bli ganska bra, eller hur?!
(hi-hi)

kram!

a piece of happiness sa...

Jo jag pulsade iväg med bilen i ett ohyggligt väder. Snön vräkte ner och jag såg absolut ingenting. Plogat var det inte heller. Det är konstigt men först har vi ingen snö alls sedan kommer ALLT på en gång. Jag kom iväg och jag kom hem men fick stanna bilen en gång för att gå ut och ta bort snö/is som fastat på vindrutetorkarna.

Skönt att vara hemma, LiseLotte

Tant Janet sa...

Hittade hit från Grodmamman, vilken fin blogg, coolt namn och jättesöt vovve.

Fröken Tindra sa...

Hoppas att duiallafall fått gjort en del av det du planerat idag. Själv har jag bakat bröd och köpt både julklappar ooch födelsedagspresenter. Skall försöka få slagit in lite paket sen. Och "byta färgerna" på matsalsbordet.
Kramisar!

MITT VITA HUS sa...

Hi hi ja jag glömmer med jämt vad jag har;) Ha en underbar fjärde advent vännen:) Kram kram

Grodmamman sa...

Och här har jag funderat hela dagen på om vi ska ta in granen eller ej!:)
Härligt det låter med pulkaåkning!
Kram

Jenny sa...

Hej Anne!
Vilka fina bilder du visar:)

Jag är likadan, glömmer vad jag har för pynt hihi! Fast det är trevligt när man plockar fram allt och "hittar" fina saker man förträngt att man hade:)

Ha en mysig fjärde adventskväll Vännen,

Kramis Jenny

House number 15 sa...

Här är en till som är glömsk, får en aha upplevelse varje år när jag öppnar julkartongen.

Här har också varit pulkaåkning, man får passa på, med svenska vädret vet man aldrig hur länge snön varar.

Ha en trevlig kväll/C

Jannicke sa...

For en nydelig collage!! Likte SÅ godt din røde julepute ;o)
Klem J.

Bella sa...

Hej bästa Anne!

Visst är det mysigt att plocka fram alla julsaker varje år, rotade runt i lådorna här hemma igår så nu är det julpyntat och klart inför julhelgen, kan inte riktigt fatta att det redan är fjärde advent, vart tar tiden vägen...

Ha en mysig söndagkväll

Kraaam Bella

Huset vid ån sa...

Kikar in o Tackar för din gulliga o omtänksamma kommentar hos mig...Hoppas att du haft en trevlig o stämningsfull adventshelg! Många JulKramar till dig från mig.

Ocean showroom sa...

Hej Anne! Fina inlägg du har gjort. har inte satt mig vid bloggen på hela helgen förrän nu. Det går i ett! :-) Hoppas att du fick gjort lite julklappsinköp. Ha en fin kväll. Kram Alexandra

Signe 1 sa...

Nyfiken...hur gick det sen, *blink blink*?? Kramisar!

Fröken Fräken sa...

Nämen, två tjugoåringar som du och jag inte glömmer vi väl bort vad vi har i jullådorna? Det är så klart någon skummis som går och smyger ner grejer när vi inte tittar!!!

Jag väntar också på rätta julkänslan.. (vårkänsla skulle jag dock kunna få när som helst utan problem...)

Nilla Q sa...

Har också haft mina barn ute mycket i helgen, de har haft morbror här som lekt med dem - sååå skönt...!

Jo, nu börjar det kännas att julen kommer antingen man är redo eller inte... Men det bli nog bra när den äntligen är här och man kan lugna ner sig!


Kram Pernilla

VITA NYANSER sa...

De där små snögubbana har jag oxå, så söta! Här blir det inte heller mycket bloggtid, försöker ju att ta det lugnt och bloggen får stå tillbaks lite. Måste bara fråga om Awarden är till mig L-L eller någon mer, vet att det är fler här i cybern, men kanske ingen L-L som är så trogen att kika in här = )! Var bara tvungen att kolla in och säga hej!

Stor kram L-L

VITA NYANSER sa...

TACK DU GOA!!!! = )!!! TJOHOOO, BLIR SÅ GLAD!!!

kRAM L-L

Jessica sa...

Hej vännen,
ja visst går tiden fort...

Å söta Millie verkar trivas i snön!

Men du "ge dig på revbenen", jag hoppas det är revbenspjäll du ska laga, annars blir jag orolig *skratt*

Hoppas du är klar med julstöket och får en skön start på veckan. Det är ju myset så här innan jul som nästan är det bästa!

kram
jessica

Karna sa...

Visst er det koselig å pakke opp minnene fra mange juler tilbake...kjempe kjekt!
Fine bilder, kos deg!

Carin sa...

Hallå Anne!
Gårdagen hjälpte mig att komma i lite bättre fas... Hi hi... Men precis som du skriver, det blir jul ändå!

Ha en härlig julvecka! KRAM Carin

PS. Millie är bedårande! :)

alegni sa...

voj vännen, jag skickar lite av min stresslöshet till dig, så kanske det jämnar ut sig lite. idag är jag helt sysslolös :D
kram
ingela