lördag, november 7

Eftermiddag....

Går ibland under namnet "Drottningen av Saba", vår goa goa duktiga vovve. Så mörk i ljuset att ögonen knappt syns. Farsdag present avklarad + lite till. Raring! Jag har hittat min julklapp, ett par skidbyxor. Psst..... hoppas att du läser detta. Snart dax att klara av alla klappar. Vi har en födelsedag i november, julen kommer raskt efter det och en födelsedag i början av januari. Hm vad tänkte vi på när vi skulle skaffa barn hihi......Det är ganska svårt att hitta på alla presenter och klappar men i år kan jag lova att den lilla har sin lista klar tidigt och mycket har vi att välja mellan. Kan inte bli bättre......Hoppas att ni har en skön lördag. Nu skall jag sy kuddar och blogga ikväll.


Kram Anne

25 kommentarer:

H A J sa...

Hon är ju så fin er lilla dotter!
Ser att dom nya mattorna kommit på plats. Snyggt!!
Hoppas ni har det bra i höstmörkret!
Kram
HAJ

Linruz sa...

Som sagt så måste jag få bli presenterad för er dotter snart....ja de andra i familjenmed för den delen :)
Mattorna ser super läckra ut där..
Här har det börjats med lite lätt julpyssel(otroligt rastlös efter en vecka här hemma med sjukdomar nu).
Febern verkar ha flygit sin kos men halsondat hänger sig kvar.
Ha en härlig lördagskväll vännen.
Kram Lina

Grodmamman sa...

Fin hon är!
Här fyller båda barnen år i november!:) Sonen skulle dock ha varit född i januari. Svårt att köpa julklappar innan man vet vad de fått i födelsedagspresenter. Jag brukar dock köpa på mig en hel del redan till födelsedagen och sedan dela upp dem. Här gör vi så att jag köper till dottern och maken till sonen.
Kram

alegni sa...

vad bra ni har det som får en färdig önskelista att välja och vraka ur ;) det är skitsvårt att köpa något till 17- och 18-åringar. eller åtminstone till den yngre. den äldre har alltid en massa på g som han behöver tillbehör till (genom åren har det varit lego-, hockey-, playstation-, gitarr- och paintballprylar. lyckligtvis endast de två sista numera).
ha en mysig lördagkväll!
kram
ingela

mitt skärgårdsliv sa...

Hade tänkt vara ute i god tid med alla klappar i år, men få se hur det lyckas. Håller med, inte så lätt att komma på alla presenter som ska köpas! Hunden är mycket söt och mattan den gillar jag :) Ha en bra kväll!!

Annas Lycka sa...

Hej gumman. Så fin hon är din goa dotter. Snygg matta...hittat var?? Så nyfiken denna är du....suck ;)

har faktiskt redan börjat med lite klappar! Har 5 kusiner som fyller i december....5!!! Suck.

Kramar från mig såklart!
Pppsssttt tävling hos mig :)

Två systrar sa...

Ja jul ja, det var ju jul snart... oj oj jag som knappt kan gå pga foglossning, hur skall jag kunna handla. Såg dom fina inköpen. Den översta av julbilderna, är det hissgardinen med new york stämpel på som jag letar efter? eller är det något annat vackert? Nyfiken. Ja vi får väl också en födelsedag runt jul. Några tips? Kram Maria

Spik, skruv och drömmar sa...

Vilken fin dotter!
Här har vi också en födelsedag i november. Han sitter just nu och klipper ut i leksakskataloger allting han önskar sig. Det är en hel del kan jag berätta.
Vilket ljust och fint kök ni har.
Kram Therése

Ocean showroom sa...

Så fin och mörk er dotter! :-) Min svärfar har två liknande "jenter". Ser också att hon provligger er nya pappelina! :-) Vi har ett barn som fyller den 2/1 och ett 24/1 så vi tänkte väl inte direkt heller!! :-) Trevlig kväll vännen! Kram Alexandra

Tulipa sa...

Vad jag fick ett stoort leende på läpparna när jag läste om "fotografen/bloggaren" i ett inlägg lite längre ner, gud vad härligt! Lite kul att tjuvlyssna ibland..*hihi*..

Vilken vacker hund ni har, klart hon är drottningen av Saba!

Trevlig helg!
Kram Mariette

Engelska Villan sa...

Ååå, så söt hon är!!
Och jag bara älskar ert golv!
Jag har varit usel på att blogga på sistone. Så nu när jag scrollade ner för att kolla in dina nya inlägg, höll jag på att dö när jag såg tvättstugebilderna!! Jag trodde att det var hemma hos dig!! Jag skulle BO I TVÄTTSTUGAN om det såg ut sådär :) Men jag insåg ju att det skulle du kanske också ha gjort, OM det hade varit hos dej :)
Hoppas att du har en skön helg.
Kramar Anna

Smultronlycka sa...

Jättefin bild!!
Så fin hon är och poserar så fint framför kameran :)
Ha en mysig söndag vännen!
Kram kram!

Två systrar sa...

ÅÅ gulliga dig, skall leta reda på det på måndag om fogarna håller tills dess :D hoppas det för det är så fina. Annars hör jag av mig tusen tack kram

In my house sa...

Åååå, tack snälla du.... Hi, jag hade klänningen på mig idag =) så skön men ändå snygg =)=)

Den kommer igång snart,,,, har lite mer och fota, och få godkänt, typ att jag ska kunna skicka paket utomlands m,m. lite fix och trix =)


Puss på dig.

Bella sa...

Inte fel med en färdig önskelista redan :) Håller tummarna för att "rätt person" läser din önskan om skidbyxor !!

Ha en riktigt skön lördagkväll

Kramar Bella

Jannicke sa...

Herlig bilde av din søte hund ;o)

Jo takk, november barn i dette huset også + at jeg selv er desemberbarn.. så her er det også mye å feire før julen kommer...

Ha en fin lørdagskveld, Anne.

Klem J.

Annas Lycka sa...

Snygga mattor som sagt...köper du dom på nätet??

Skön söndag hoppas jag du får. Kram

VITA NYANSER sa...

Så fint ni har det!!! Ett underbart kök och en supersöt hund!!!

Det blev lite shopping idag. Vi tog som vanligt Uthuset och Ett hus i vitt och träffade de goa tjejerna Helena och Anette, de är så himla trevliga. Man möts av en stor kram i butikerna och en massa prat, inte många butiker som har sån omtanke = ). Hi,hi...shoppa till mannen blir galen, ja, då får jag shoppa MYCKET, han rycker bara på axlarna = ) och låter mig shoppa, hi,hi...tur för mig = ).

Hoppas du har haft en skööön helg, en dag kvar underbart. Jag sitter och planerar att ev. köpa ny kamera, hi,hi...jag som nyss köpt en. Men fotoaffären rekommenderade en lite värre kamera och mitt objektiv. Så vi får se, får fundera lite. Men ska jag jobba med det så behöver jag BRA saker. Så kan det gå.....trots tips om min kamera från en fotograf....hm, vem ska man lite på = )....

Ha det bra!
Kram L-L

Fröken L sa...

Vilken söt vovve! Jag har inte ens börjat tänka på julklappar ännu. Vi har massor av födelsedagar i november och december. När dessa är avklarade är det dags för klapparna. Oliver har sin önskelista klar sedan länge. vad är det för kuddar du ska sy? Väntar med spänning att du lägger ut bilder på det färdiga resultatet. Ha en skön helg!

Kram Dila

Signe 1 sa...

Hej lovely!! Vad söt hon är eran dotter:-) I det där köket har jag druckit vin minsann;-) Kraam Sofia

Jenny sa...

Hej Anne!

Vad söt hon är er lilla vovve:)
Sitter o beundrar ditt fina kök man ser där på bilden oxå!

Ha en härlig söndag!

kram Jenny

Jorid + NOE Blog sa...

Hei!
Så nydelig hunden deres er :-))

Herlig å være ferdig med julegavene, det er IKKE jeg!! Hehe!

Ha en fin fin dag!
Klem J

Helenas Hem -Om livet på landet sa...

Hej på dej!
Ett tag sedan jag var här nu, men alltid lika kul att kika runt! :)
Så FIN hon är!!! och vilket fint kök.

Åh lätt, fast tråkigt att "köpa" julklappar till mina söner (som är 13 och 16) det vill bara ha pengar! Hm.
Både jag och min sambo fyller år i december, ganska tråkigt. Men svårt att göra något åt. ;)

Ha en toppensöndag!
KRAM

Fröken Fräken sa...

Sötaste jycken i stan brukar också ligga sådär. Vi brukar kalla det att ha sfinxar, ser lite ut som just en sfinx som ligger där, oftast på spänn.. ;-) Och vilken ordning i köket!!

Maria H sa...

Ååååh, Milliegumman, vad söt hon är =) Vilken superfin blogg du har Anne, vad roligt! Gammtanten Tuva (som hon ju snart börjar bli, hihi) är hos mamma just nu, ska följa med ut på landet i helgen och ha det gott. Vi får styra upp en dejt snart hördu, skulle vara så kul! Stor kram!