torsdag, september 10

Pyssel i dessa hösttider.....

Fick tag i färg......


Ja nu är det igång igen!!! Lusten att pyssla....Under sommaren är det lugnt hos mig med sådana aktiviteter. Jag började i våras att måla dessa bokstäver svarta, har målat dom vita en gång eftersom dom var bajsbruna. Målade och målade= blev inte bra. Observera att maken sa till mig innan, " skall du inte spruta dom istället"? Näedå, inte Anne inte, här skall målas. Ja surt är det nu. Har slipat dom så händer och armar vibrerar fortfarande, hihi. Så nu väntar jag på att maken kommer hem med bilen så jag kan ta en tur till Biltema och köpa färg sen får vi se hur detta blir. Vill ha upp dom på väggen till helgen.



Kram Anne


19 kommentarer:

VITA NYANSER sa...

Det där kommer bli superfint! Och du, jag ska oxå till biltema, men måste åka till Gävle, så jag får ta det imorgon, är på jakt efter sprayfärg jag med = )!!! Jag har inte ens varit in på nya biltema så det blir premiär. Vi kanske ska säga till om bloggrabatt ...hi,hi...

Kram L-L

Helenas loggbok sa...

Hej!
Bokstäverna kommer bli jättefina!
Min fixaranda har inte kommit tillbakar riktigt ännu efter sommaren, jag väntar... och väntar.... Biltema har väl inte bara saker till bilen numera, utan allt möjligt. Du kanske gör några andra fina fynd!
Ha en bra kväll!
Kramis
Helena

Hemmalycka sa...

E man envis så är man!
Lycka till
Kram Åsa

Isn't she lovely sa...

Ska bli spännande att se resultatet =) De kommer bli såå fina!

Vilka underbart ljuvliga bilder från din och vovvens (vilken skönhet!)skogspromenad.

Ha en skön kväll!
Kram

Annas Lycka sa...

Jaja såklart du har dessa lampor....muttrar hon för sig själv.
;)

Är det för färg på taklampan då?? Gillar den där isblå men vet inte om det binder upp en lite onödigt! Innan jag har bestämt mig kommer det säkert finnas en ny lampa som jag kommer att lura på...Är hopplöst dum med det där att bestämma mig. Hopplös!!

Jag vet hur det är att inte riktigt må hundra. Känner mig så deppig just nu.Magkatarr mm inget vidare...Jag hoppas att det går över snart för jag gillar inte denna Anna, nedstämd osv....Gillar att vara glad som jag brukar!!!! Jaja...Jag hoppas att du får en riktigt skön helg och att vi båda mår bättre SNART!!!! Kram&Puss Anna

Anonym sa...

Fniss Anne! Ibland är det nog klokt att lyssna på maken ;)
(även om det känns hemsk att de vet bättre)
Sprayfärgen är suverän!!!!!
Har du sprayat stjärnan på sidani bloggen me...visst var den vit förut???
Nu till IDOL som börjar 20 i dag...;)
kramiz Lina

Fröken Tindra sa...

Så som du kämpar kommer de där bokstäverna att bli jättefina! Och ibland måste man få lära sig av misstagen, eller hur?!
Sköt om dig och ha en skön helg!!
Kramisar!

VITA NYANSER sa...

Perfekt! Då vet jag vad jag ska leta efter. Så han är snål Biltema-gubben, ja, det är väl därför han har en butik för likasinnade, för han är ju superbillig. För oss lönar det sig att åka de där 4 milen extra för att köpa sprayen. Jag köpte en flaska idag för 130 kr på färgaffären, och jag behöver nog 4 till! Så jag tar bilen = )....

Åh vad fint med ett & i zink. Jag har sett de där och kunde inte bestämma mig för vilken bokstav jag skulle ha = ), så jag funderar. Vet att ett hus i vitt ska få in, så jag får köpa av henne.

Ha det bra!
Kram L-L

Ha det bra och lycka till med ditt pyssel.

VITA NYANSER sa...

Tack för tipset! Ska kolla det = )!

Kram L-L

Jenny sa...

Hej Anne!
Det kommer säkert bli jättebra med sprayfärg på bokstäverna!

Ha en skön helg vännen,

kram Jenny

Signe 1 sa...

Det kommer bli super när du är klar vännen:-) Can´t wait att få se resultatet:-) Kraam Sofia

sand mellan tårna sa...

Men bajsbrunt är ju sååååå snyggt!!!!!

Provision.... hmmmm... kanske det! Börja med att kika in hos mig, för jag har just en ny tävling på gång......

Kram L

sand mellan tårna sa...

Mmmmmm.... du vet hur mitt hjärta ska smälta.... snart får T se upp.... hehe... du kan få en berlock där det står A & L *asg*

A home far away sa...

Ohhh vad spännande vi vill se hur det ser ut!

Ha en fin helg
Kram Gunilla i Singapore

alegni sa...

japp, hösten har en förmåga att väcka liv i pyssellusten här också. av den orsaken är jag halvdöd i både skuldror o fingerspetsar idag. knappt att jag kan knattra på tangenterna ;)
sälja korgar? måste fundera...
kram
ingela

Signe 1 sa...

Hallå! Skålarna är 26 och 32 cm höga, de är såå fina vännen! Du kan ju ha dem lite varsom, du som har så fint kök:-)!! Ha en finfin fredag, kraam Sofia

Ocean showroom sa...

Så flink du er!
Nå skal vi kjøre hjem fra stavanger, kommer nok innom deg snart igjen:)

Klem, Lene

Hemmalycka sa...

TYPISKT, jag var på Mio igår och hittade inte en enda stjärna. Min vanliga tur, jag vaknar för sent när det redan är slut, prutt.
Hoppas du får en underbar fredag!
Kram Åsa

Sabina sa...

Tack för dina uppmuntrande kommentarer hos mig!
Fina bokstäver du pysslar med!
Jag har målat om en byrå, och är för tillfället trött på att måla.
Ha en skön helg!
Kram Sabina